Seznam člankov

Ne bolečina ne strah

Ne bolečina ne strah

Veronika Šoster v Kritika

Le nekateri znajo v dlan zajeti vso bolečino tega sveta ter jo stisniti tako močno, da na koncu iz nje nastane diamant. Eden izmed takih je gotovo čilski pesnik Raúl Zurita (1950), ki ni zavezan le papirju, saj so njegovi verzi že zdavnaj prestopili meje in se podali med ljudi – leta 1982 je na newyorško nebo z letali zapisal pesem Novo življenje, desetletje kasneje pa v puščavo Atakama z ogromnimi črkami zapisal verz Ne bolečina ne strah (fotografije obeh projektov so vključene v knjigo). Preživel je Pinochetovo diktaturo, a ne brez posledic, saj je bil nekaj časa v zaporu, njegove pesmi pa so bile zasežene – kasneje jih je po spominu zapisal in izdal v prvencu Vice (1979).

Jason deCaires Taylor: Podvodni muzej, Granada
Jason deCaires Taylor: Podvodni muzej, Granada

Iščoč tišino – refleksija o(b) predstavi Pod vodo

Anja Radaljac v Refleksija

Komentarjev in kolumn o prekarstvu, preutrujenosti, izgorelosti, družbenih pritiskih … je toliko, da generalizacije (»Ah, gotovo samo še ena kolumna o prekarstvu, preutrujenosti, izgorelosti, družbenih pritiskih!«) skorajda postajajo povsem legitimen odziv – obenem pa je govor o teh vprašanjih (nedvomno ne nepomembnih ali nevrednih (dodatne) pozornosti) s tem vse težji, ker se ga odpravlja kot »že slišanega«; da ostaja preslišan, se – očitno – ne zdi bistven podatek.

Out of the Woods, Taylor Swift
Out of the Woods, Taylor Swift

Tuliti na drevo

Lilija Gazizova v Panorama

Kako si želim, splezati na drevo in tuliti na luno, ali obratno: splezati na luno in tuliti na drevo. Tuliti s tako tesnobo, da bi matere, medtem ko spravljajo otroke spat, zašepetale: Obvaruj, Bog, otroke take ljubezni. In da bi starci, ki berejo molitve, zmajali z glavami.

Sami naši! Beletrina na knjižnem sejmu

Sami naši! Beletrina na knjižnem sejmu

AirBeletrina v Panorama

Za Beletrino založba niso samo knjige – ampak so tudi ljudje. Predvsem ljudje, ki imate radi dobre knjige in tisti, ki dobre knjige ustvarjajo; pišejo ali prevajajo. Zavedamo se, da naše delo tako brez enih kakor tudi brez drugih ne bi imelo smisla. Čeprav prvovrstna literatura ne potrebuje nagrad, smo vendarle veseli, ko naše avtorice in avtorji dobijo priznanje. Letos smo izdali kar pet nagrajenih knjig, tako da se nam je zdelo, da odlikovanja – enega za drugim, dobivajo sami naši. Naše avtorice in avtorji, s katerimi je privilegij delati. Naše bralke in bralci, za katere vse to počnemo.

Zanikanje utelešenja

Zanikanje utelešenja

Urša Zabukovec v Kritika

Dve ključni odliki zbirke kratkih zgodb Razvezani Ane Schnabl sta njena obseg in kompozicija: kratek obseg nam omogoča, da knjigo pogoltnemo na dah, s čimer se v našo zavest globoko vtisne smiselno zaporedje zgodb, ki gradijo tragično arhitektoniko dogajanja. Še zlasti, če to dogajanje motrimo skoz prizmo nenehnega boja med telesom in psiho (jezikom, mislimi, podobami).